Centrul de
Medicină Lifestyle
este o instituţie
non-profit...
Statisticile europene au arătat deja de mai mulţi ani că zgomotul la care sunt expuși oamenii în timpul liber poate fi o ameninţare reală pentru integritatea organelor auditive.
Comitetul știinţific al Uniunii Europene pentru riscuri sanitare a avertizat populaţia că ascultarea muzicii la volum ridicat și pe o perioadă îndelungată de timp la playerul personal poate duce la afectarea permanentă a auzului. Se estimează că între 50 și 100 de milioane de persoane din UE ascultă zilnic muzică la playere portabile. Între 5 și 10% dintre cei care folosesc playere audio personale riscă pierderea permanentă a auzului, dacă ascultă muzică mai mult de o oră pe zi, în fiecare săptămână, la un nivel ridicat al volumului, timp de cel puţin 5 ani.
Un studiu recent a arătat că la aceste riscuri sunt expuși în special adolescenţii care nu trăiesc împreună cu ambii părinţi și cei a căror obișnuinţă de a asculta muzică la MP3 player este foarte adânc înrădăcinată. Pentru reducerea stresului acustic, utilizatorii de playere audio personale sunt sfătuiţi să seteze dispozitivul la un nivel maxim al volumului mai puţin ridicat sau să reducă manual volumul și să nu folosească playerul personal pentru perioade prelungite de timp. Pentru prevenirea pierderii auzului la adolescenţi, este nevoie de o strategie complexă.
(Health Education Resources)
Adolescenţii care mănâncă multe alimente bogate în fibre, cum ar fi de exemplu legumele şi cerealele integrale, au un risc mai redus de a se îmbolnăvi de diabet zaharat şi boli cardiovasculare. Dr. Carlson, şeful Departamentului de Nutriţie Cardiovasculară şi Sportivă de la Universitatea Michigan din East Lansing, a condus un studiu pe 2.000 de adolescenţi din SUA pentru a examina legătura dintre sindromul metabolic (constând din valori crescute ale tensiunii arteriale, nivel crescut al glucozei şi lipidelor sanguine şi o circumferinţă abdominală mărită) şi alimentaţie. Dr. Carlson şi colegii săi au observat că aproximativ 6% dintre subiecţi au avut sindrom metabolic. Probabilitatea prezenţei sindromului metabolic a fost de aproximativ 3 ori mai mare la adolescenţii care consumau puţine fibre alimentare, în comparaţie cu cei cărora le plăceau şi consumau mai des alimente bogate în fibre. Cea mai bună modalitate de a asigura un regim bogat în fibre alimentare este consumul frecvent şi abundent de cereale integrale, legume şi fructe neprocesate sau cât mai puţin procesate.
Journal of the American Dietetic Association
Specialiștii de la Universitatea Bristol, din Marea Britanie, sunt de părere că stresul, chiar de intensitate moderată, ar putea avea urmări mult mai serioase decât se crede în general. Studiul a inclus un număr de peste 17.000 de angajaţi din capitala Suediei, Stockholm.
Participanţii au completat la începutul studiului un chestionar de evaluare a nivelului de stres și au fost urmăriţi timp de aproape cinci ani. Din datele publicate în Journal of Epidemiology and Community Health, reiese că persoanele care au fost supuse unui nivel ridicat de stres au avut o probabilitate mai mare de a ajunge în incapacitate de muncă.
Aspectul care a atras atenţia autorilor studiului a fost faptul că incapacitatea de muncă a fost mai frecventă și în cazul persoanelor expuse la un nivel moderat de stres.
(JECH, Comunicat de presă)
Pacienţii la care psoriazisul apare concomitent cu boala hipertensivă au o probabilitate mai mare de a avea manifestări severe ale hipertensiunii, necesitând mai multe medicamente pentru menţinerea sub control a valorilor tensiunii. Aproape 4% dintre americani suferă de psoriazis, o boală a pielii manifestată prin descuamarea, îngroșarea și inflamarea tegumentelor cu senzaţie de mâncărime. În general, psoriazisul necesită tratament de lungă durată. Analizele statistice efectuate de cercetători exclud posibilitatea ca severitatea crescută a hipertensiunii să aibă legătură cu medicaţia administrată pentru tratarea psoriazisului. Studiul întărește impresia multor autori care consideră că psoriazisul ar putea fi o boală sistemică și nu doar dermatologică.
(UC Davis Health System)